Review! ‘Casper en Emma: De bergen in’

unnamed-3

Is jouw kleintje ook gek op Casper en Emma? Vanaf deze week is de nieuwe film van Casper en Emma te koop op DVD en beschikbaar op Video on Demand. Dit is alweer de 5e film en daarnaast verschijnen er ook nog eens nieuwe afleveringen van de serie op ZAPP!

Wij mochten de film reviewen en zoals we van de andere Casper & Emma films zijn gewend, was ook deze film weer een feestje!

Waar gaat het over?
Het is vakantie en Casper en Emma staan te trappelen om met hun knuffels, Welpje en Mevrouw Konijn, op reis te gaan. Casper’s vader heeft een avontuurlijk verblijf geboekt in een park in de bergen, ver van de bewoonde wereld. Niet alleen Casper zijn ouders gaan mee, maar ook Emma’s moeder en Aksel, een goede vriend van Casper zijn vader. Casper vindt het zielig voor Emma dat ze haar vader zo mist en hoopt dat haar moeder en Aksel verliefd op elkaar worden. Dan zou Emma weer een perfect gezin hebben. Maar helaas: de vonk tussen Aksel en Emma’s moeder slaat niet over. Casper blijft hardnekkig proberen de twee te koppelen, maar neemt daarbij steeds meer risico’s. En dat in de woeste natuur van Noorwegen; als dat maar goed afloopt…

Wat vonden wij zo er zo leuk aan?
Het was voor mijn dochter even wennen: de “oude” Casper en Emma uit de vorige films en serie blijven niet eeuwig klein. Het werd dus tijd voor een “nieuwe” Casper en Emma. Ook al lijken ze erg op elkaar, mijn dochter merkte gelijk op dat ze anders waren! Gelukkig was ze de “schrik” snel te boven en zat ze gelijk in de film. Verder is de cast precies hetzelfde gebleven.

Het is wederom een verhaal wat precies in de belevingswereld van kleuters en peuters past. Heel herkenbaar en het lukt de makers altijd om er een gevoelig thema in de verwerken, zonder het zwaar te maken.

Wij raden de film dan ook zeker aan! Misschien alvast een ideetje voor Sinterklaas? Daarnaast mogen wij 2 films weggeven! Kans maken? Laat dan hieronder een reactie achter of op onze Facebookpagina.

One thought on “Review! ‘Casper en Emma: De bergen in’